نام کشور زیبای آذربایجان، نامی آشنا برای تمامی ما ایرانی هاست. علاوه بر روابط نزدیک و همسایگی ایران و آذربایجان، پیشینه ای تاریخی، گذشته ی این کشور را با ما گره می زند و برایمان یادآوران روزگارانی می شود که مردمان این سرزمین با ما هموطن بودند و قراردادهایی چون ترکمانچای و گلستان، بین ما فاصله افکندند. شهری که زمانی پایتخت شَروانشاهان بود، برای سال ۲۰۰۹ از سوی اعضای سازمان کنفرانس اسلامی، به عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی برگزیده شد.

در کنار ابعاد تاریخی، کشور آذربایجان در زمینه ی گردشگری نیز، مقصد مورد علاقه ی خیل عظیمی از گردشگران ایرانی است. نزدیکی کشور آذربایجان به ایران و هم مرز بودن این دو کشور، صرفه ی اقتصادی نسبی سفر به آذربایجان و هم چنین آب و هوای متنوع و دلچسب در فصول مختلف سال، سیلی از گردشگر را برای آذربایجان به دنبال دارد.

شهر باکو، پایتخت و بزرگترین شهر و بندر آذربایجان می باشد. گردش در باکو حسی عجیب و دوست داشتنی را منتقل می کند، گویی در بخشی مهم از تاریخ ایران  قدم میزنیم. می توانید چشمانتان را ببندید تا جنگ های نادرشاه با دولت عثمانی در ذهنتان نقش ببندد و یا سایه ی قدرت حکومت صفوی را در ذهن، متصور شوید.

 تصمیم داریم شما را برای سفر به کشوری که روزگاری قسمتی از وطن ما بوده، آماده کنیم. اگر مسافر باکو هستید، این مطلب برای شماست چرا که می خواهیم در ادامه نکاتی را به شما متذکر شویم که اگر آن ها رعایت کنید، بدون شک سفری کامل و بی نقص خواهید داشت به طوری که می توانید ادعا کنید، تمام آنچه را که باکو برای عرضه به شما داشته را به چشم دیده اید.  
 
پیشنهاداتی جذاب برای لذت در پایتخت آذربایجان

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: